Warszawska II linia metra przedłużona na Targówek.

Udałem się na „kontrolę” nowego odcinka metra, zawierającego stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka. Dziś został otwarty. Na pewno dzielnica zyskała na tym i nie warto się nad tym rozwodzić. Propaganda zachwytowa przecież działa i bez tego. Przyjrzyjmy się więc krytycznie eksplotacyjności tego odcinka. Warszawa nie ma żadnych mechanizmów naprawczych i to, co tu napiszę będzie jedynym śladem po myśli niebezmyślnej. Oczywiście będą tacy, co będą mieć do mnie pretensje, że ja znowu niezadowolony, choć oni tak się fajnie starają. Ponieważ tłum się mało zna, więc są zadowoleni, że się zawsze prawie zachwyca.

To, że pojedyncze osoby (specjaliści) widzą szczegóły nieoczywiste dla tłumu? Ależ dyrektor mi mówił, żebym nie był ekspertem, bo to denerwuje prezesa, a poza tym ich, co robią jak wg mnie nie należy, jest więcej. Po prostu powinienem się zamknąć. Tu jednak nie muszę…

Od razu rzuca się w oczy, że stacje budowane są za pomocą tuneli szlakowych, co przecież bardziej by się przydało wśród zabudowy. Kiedyś o tym pisałem.

Od razu widać, że pawiloniki wejściowe nie są tak agresywne jak te w śródmieściu. Nazwa stacji powinna być jednak ta sama co kolei aglomeracyjnej. Do tego nadaje się Strzelecka zamiast Szwedzka. Wiadomo, że PLK chcą nazwać znów niezależnie….

Wyjście ze stacji Szwedzka w stronę Stalowej: tam hen za zajezdnią autobusową (ma być zlikwidowana) jest nasyp kolei obwodowej, gdzie ma być stacja aglomeracyjna… Fot. Rafał Wodzicki

Jak widać – węzeł, mimo reklamy – będzie taki sobie, co wynika wprost z tego, że pierwotnie skierowaną do Tarchomina linię, zagięto w ostatniej chwili na Targówek. Wtedy to projektanci nie mogli się pożegnać ze stacjami Stadion Narodowy („Praga Centrum”) i Dw. Wileński.

Linia prowadzi tu pod ulicą Strzelecką. Widać wejścia do stacji Szwedzka i ulicę Szwedzką. Gdzie raptem jeden autobus 135 co pół godziny. Fot. Rafał Wodzicki

Nazwa stacji Trocka nie budzi zastrzeżeń, jednak znajduje się ona w obszarze MSI Targówek Mieszkaniowy jak stacja Targówek Mieszkaniowy. Wiemy już, że ta idiotyczna nazwa to bezrefleksyjna opozycja do Targówka Fabrycznego.

Stacja Targówek Mieszkaniowy powinna się nazywać Tykocińska: widać kościół przy krótkiej Tykocińskiej, który ją lokalizuje świetnie. Fot. Rafał Wodzicki

Kościół przy Tykocińskiej to pamiątka po 1920 r. Bardzo dobry lokalizator dla stacji. Niestety znów amatorszczyzna zatryumfowała. Urzędnik ZTM, gdy mu wygodnie pisze, że musi być zgonie z MSI, a gdy nie jest to nie jest i się rżnie głupa. Czyli jest jako tako.

RAFAŁ WODZICKI, ekspert eksploatacji

Jedna myśl na temat “Warszawska II linia metra przedłużona na Targówek.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s